duminică, 28 iunie 2009

Zambetul sufletului

Se spune ca oglinda sufletului e expresia chipului, cand zambesti de forma acest zambet nu dureaza decat cateva momente. Te intalnesti cu o persoana placuta, starea ta de spirit se schimba, de ce? te simti linistit, nu iti e teama, acea persoana nu te-a ranit, nici macar cu o vorba. In consecinta este un bun prieten. Nu de putine ori mi s-a intamplat ca ajungand in fata uni ghiseu persoana aflata de partea cealalta sa fie suparata, si daca e si femeie, e si mai rau. Dar imi adun frica si respir de 2 ori adanc apoi afisez un zambet dupa care deschid gura vorbind cat se poate de politicos si cu o voce blanda. Persoana careia i-am adresat rugamintea imi raspunde cu o voce relaxata si ma indruma in ceea ce am de facut. Astea sunt cazurile fericite. Din fericire sunt cele mai multe. Mai sunt si cele neplacute in care ti se raspunde descarcandu-si nervii pe tine. Sau ti se raspunde:" nu stii sa citesti pe usa ce scrie?" te intorci si te uiti ce scrie pe usa si surpriza, nu scrie nimic. Ajungi la concluzia ca acesti oameni sunt stresati, nefericiti. In graba noastra zilnica nu ne gandim ca ceea ce spunem si modul in care o spunem poate distruge o viata. Nemultumirile duc la mahnirea sufletului si implicit la o stare de nervozitate. Un mare intelept al antichitatii spunea :" un raspuns bland potoleste mania". Un zambet nu te costa nimic, lipsa lui te poate costa prietenia. Un zambet deschide multe usi, un chip rautacios le inchide. Traim in Romania si asta ne streseaza tot timpul.

Niciun comentariu: