vineri, 19 iunie 2009

Extrapoland " muzica romaneasca autentica si facatura

Dragul meu cititor acest articol pe care inca nu ai apucat sa il citesti ideea nu imi apartine, recunosc ideea e a bunei mele colege de birou, vorbaria multa e buna numai la nunti si parastasuri.
Ascultand muzica si la radio dar si de pe aceasta biblioteca imensa, internet, mi-am dat seama de un lucru: ascultam, dar suntem atenti la versuri?, ei bine va invit sa "criticam" impreuna muzica romaneasca, si pentru inceput sa incepem cu ultimele hituri, si pentru asta am consultat pagina web al unui radio, nu ii dau numele pentru a nu starni reactii negative.
Pe primul loc se afla : Puya feat George Hora cu melodia "undeva in Balcani" si sa analizam versurile..incepe cu versul in engleza, pai draga Puya daca ar traii stimabilul Caragiale ar rade iar de voi, in secolul trecut se mixa franco-roman, acum englezo-roman, treaba e asta?!!
-"Bem bere, vin"
-"Nu whiskey, gin"
-Iubim din plinSpaga, coruptia
Multe nu stim,
Nu glumimE o traditie p-aici de cand noi suntem mici
Iubim s-avem dolarii, uram s-avem servici
Ce imi pasa mie de-ncalzirea globala
Vrem dolar, dolar, balenele sa moara de viata usoara
Multe probleme, belele
Pe capu' nostru, vere' "
Astea sunt cateva versuri din melodie, suna aiurea cand le citesti, dar cu un mixaj e altceva "frate"

Si acum sa analizam o melodie mai veche,
Marcel Pavel cu melodia "Esti minunata"

Ce as putea sa-ti spun
cand esti asa departe
Si ma trezesc mereu singur in noapte
Imi e dor de tine si visez
Clipa cand voi fi doar tu si eu
Insa astazi,as vrea sa-ntelegi de ce...

Refren:Cand zambesti din toata inima
Esti minunata,cand esti trista si-ti vad lacrima
Esti minunata...
Nici nu stii ce mult te-am cautat
Cate nopti la tine am visat
Poate ca din totdeauna eu
Te-am asteptat!
Poate ca uneori
Nu stiu cum e mai bine
Sa iti arat ce simt eu pentru tine
Ti-as da viata mea daca o vrei
Pentru tine eu as face orice
Insa astazi,as vrea sa-ntelegï de ce...""

Nu vreau decat sa fac o comparatie intre melodia de pe primul loc in clasamente si o melodie ce nu a fost niciodata pe primul loc in clasamente. E drept ca sunt genuri diferite, nu ma opresc aici, mergem mai departe.

Smiley - De`ai fi un cantec"

Cu prima vorba te`am jignit
Nu stiu sa`ti spun cuvantul potrivit
Complimentele simple si comune
Nu,niciodata..niciodata n`o sa ti le pot spune

Anteref: Oo,,s`ar putea sa nu intelegi de ce
Dar da`mi doar o clipa
Si`am sa`ti arat cum e

Ref: Mi`e greu sa`ti spun in vorbe
Ce`I in inima meaIn inima mea
Dar daca`ai fi un cantec
Intr`una te`as cantaTe`as canta""

Apoi daca asta nu e incultura, parol monser.
Fiecare generatie cu melodiile ei, cu ritmul ei, si din cate observati ce sa mai vorbesti de romantism, poate doar de reumatism, apoi cum sa nu?!! mancam la Fast Food, ne ingrasam, si apoi cand ascultam cate o melodie sarim ca popcornul.

Muzica romaneasca a suferit schimbari, schimbari ce ne schimba si pe noi.
Cam atat pe acest subiect acum. Va propun sa ascultati ce am postat de pe youtube.

2 comentarii:

mihaela spunea...

corect , foarte bine spus , intradevar se uita muzica buna , versurile adevarate , acum se pune pret sa fie comerciala muzica , nu sa iti incante auzul , lor sa le iasa banii si noi sa dam din picioare si din cap ca nebunii , poate intradevar suntem preaaa "romantici" si nu vedem realitatea ....cateodata ne trebuie si acest romantism cum spun eu "revolutionar in oase ", raman totusi la muzica buna de calitate , care sa-mi incante urechea .

mihaela spunea...

revin la comentariu, trebuie sa recunosc ca exista printre tinerii de azi vocii superbe .....vezi ANDRA, stie sa cante LIVE orice gen muzical este o artista in toata puterea cuvantului , mai sunt si altii, acum chiar nu-mi vine in minte dar........consider ca artistii adevarati trebuie sa cante oricand , orice, oriunde